termomodernizacje i remonty

Rynny, wróble i remonty

Ruszył sezon termomodernizacji i masowych eksmisji ptaków z budynków. Dziś, w bojowym nastroju, ruszyłem pod bloczek na Korotyńskiego gdzie mieszkają J i M. Budynek już w 1/3 docieplony, a za jedną rynną przynajmniej 4 gniazda wróbli, pod parapetem wróble i za kolejną rynną wróble. Idę Ci ja więc do kierownika budowy. Mars na czole i staram się nadać swoim słowom wyraz stanowczy, ale i złowieszczy. „Panie, wróble są, prace trzeba wstrzymać”. A Pan się patrzy dobrotliwie i mówi: „Ja wiem, wiem, my tam nie robimy, a ornitolog będzie po południu”. Wybałuszam się i uszom nie wierzę. A jakiś Pan Przemek, uprzejmy robotnik, podaje mi numer do „Mariusz Ornitolog”. Dzwonię no i faktycznie. Ornitolog. Wszystko wie, przyjedzie, zobaczy, oceni. Sytuacja pod kontrolą.

DSC09286DSC09289

Postanowiłem zrobić zdjęcie samochodu tej niezwykłej firmy budowlanej, która się troszczy o wróble. Wyciągam aparat, a tu przylatuje jakiś facet i wykonuje agresywną pantomimę pt. „zara ci dam w ryj”. A mówi przy tym tak: „Ale co, co? Po co zdjęcia, co? Że co, co? To mój samochód, nie życzę sobie sobie, co? Po co to? Co?”. A ja na to: „Panie, my z sympatią i wdzięcznością, że wróbli nie murujecie!”. „Co? Co?” mówi facet i dodaje „a bo ja myślałem, że dlatego że na trawniku, a na trawniku możemy, bo trawnik spółdzielni”.

O Spółdzielni (a byliśmy tam nieco wcześniej) pisać nie będę. Kto raz był w jakiejś Spółdzielni ten może sobie wyobrazić.

Pan Mariusz (autor  opinii ornitologicznej dla budynku) przyjechał, obejrzał i ostudził mój zachwyt. Blok jest pod jego stałą kontrolą, robotnicy byli informowani o wróblach. Próby zniszczenia gniazd skończyłyby się wstrzymaniem prac do sierpnia, a firma musiałaby pewnie zapłacić mandat. Wszystko zależy od stopnia zaangażowania ornitologa i osób próbujących dochodzić sprawiedliwości w takich sprawach. Niestety kary za niszczenie siedlisk ptaków są wciąż śmiesznie małe.

DSC09296DSC09302

W każdym razie tym razem się udało.

Dziękuję za konsultacje telefoniczne niezastąpionej Renacie Markowskiej z Ptasiego Patrolu.

Zwykły wpis

One thought on “Rynny, wróble i remonty

Skomentuj

